Ukrainian Fashion Week представляє арт-інсталяцію Creative Resistance

Цей проєкт обʼєднує роботи українських дизайнерів, створені під час великої війни. Через творчу призму дизайнери передають нищівний вплив війни, використовуючи своє мистецтво як засіб критики дій агресора та демонстрації стійкості українського народу. Важливою частиною проєкту є галерея портретів захисників, які полишили мирні фешн-професії та пішли захищати Україну на фронт.



Хустка POUSTOVIT

Флористичні мотиви та поезія Ліни Костенко поєдналися у дизайні шовкової хустки POUSTOVIT. Поетичні рядки, дозвіл на використання яких авторка дала особисто, доповнюють зображення квітів мімози – символу весни та надії. У жовто-блакитному обрамленні хустки заховано послання “Віримо в Україну”, яке уособлює боротьбу і незламність українського народу. 30% від продажу аксесуара спрямовані на потреби української Армії та гуманітарну допомогу цивільним.



Піджак KSENIASCHNAIDER

Бренд KSENIASCHNAIDER відомий своїми фундаментальними принципами сталої моди. Для показу на London Fashion Week у рамках ініціативи Support Ukrainian Fashion бренд представив піджак, створений із вінтажних краваток, які отримали нове життя. Піджак як символ того, що від початку повномасштабного вторгнення дедалі більшій кількості чоловіків не потрібні краватки. Бо чоловіки носять військову форму.



Сукня PASKAL

Мінісукня з благодійного дропу CAMO Merch створена за допомогою знакової для бренду PASKAL технології лазерної перфорації. З початку повномасштабного вторгнення дизайнерка Юлія Паскаль виготовляє на власному високотехнологічному виробництві маскувальні сітки для захисиків.  Для фандрейзингу коштів на нові матеріали дизайнерка запустила лімітовану серію речей, 100% прибутку від продажів яких бренд спрямовує на створення нових маскувальних сіток.


Сорочка OMELIA

Повернувшись у травні 2022 року після вимушеної евакуації до своєї студії у Києві, дизайнер Костянтин Омеля побачив висохлі квіти у вазах. У лютому, в попередньому житті, вони прикрашали простір. Квіти надихнули дизайнера на створення аплікацій із котону, які стали знаковими для колекції “Live for beauty” та повторювались у наступних релізах бренду. Сорочка виготовлена із залишків матеріалів та перероблених речей, що підкреслює зобов’язання бренду OMELIA щодо стійкості та екологічної відповідальності.



Світшот FROLOV

Світшот з унікальною вишивкою анатомічного серця є частиною лімітованої колекції проєкту FROLOVHEART. Бренд одним із перших після повномасштабного вторгнення росіян презентував благодійну ініціативу. За час існування FROLOVHEART благодійний проєкт зібрав понад 5 мільйонів гривень допомоги для фонду «Маша» Марії Єфросиніної, для проєкту NEST фонду Сергія Притули та для спільного проєкту For Love і бренду SOVA — на турнікети для зупинки критичних кровотеч (громадська організація парамедиків «Госпітальєри»).



Браслет SOVA

Браслет «Азовсталь. Символ незламності» створений з останньої довоєнної партії металу легендарного маріупольського заводу — символа українського опору. Загальний наклад становив 100 тисяч прикрас. Вони стали уособленням української сили, віри в ЗСУ та у велику українську перемогу. Проєкт «Азовсталь. Символ незламності» створено фандрейзинговою платформою UNITED24, Групою Метінвест, ювелірним домом SOVA та компанією «Нова пошта». 100% прибутку від продажу переказано через фандрейзингову платформу UNITED24 на проєкт «Армія дронів», а також на систему протидії ворожим дронам «Ловець шахедів» і Флот морських дронів.



Сукня LITKOVSKA

Лілія Літковська підтримує полк «Азов» від першого дня повномасштабного вторгнення. Дизайнерка не лише постійно спрямовує кошти на його підтримку, але й організовує благодійні заходи у Європі для підвищення обізнаності про війну в Україні. Одну із суконь колекції SS23 Лілія символічно оздобила вишивкою рядків із “Молитви українського націоналіста”, складеної у 1936 році дисидентом Осипом Мащаком. На думку дизайнерки, сьогодні ця поезія отримала нове життя, асоціюючись із героями «Азова». Вишивка розташована близько до серця як нагадування про те, що відвага та віра є незмінними супутниками у боротьбі за свободу.



Піджак STARCHAK

Речі арт-колекції STARCHAK задумувалися як об’єкти, не призначені для носіння. Дизайнерка бренду Марія Старчак присвятила реліз українським містам, які зазнали руйнувань через російський наступ. Піджак із написом "ДЕТИ” відсилає до трагедії 16 березня 2022 року, коли російські військові завдали авіаудару по Маріупольському драмтеатру, у результаті чого загинули щонайменше 300 цивільних людей. Напис вишито червоними нитками у техніці “нитяна графіка”, а на кінцях ниток закріплені кулі — вони мають нагадувати бомби, якими було зруйновано театр.



Кейп DOMANOFF

Бренд DOMANOFF створив кейп, присвячений постаті Матері та її ролі у великій війні. Кейп віддає шану українським матерям та втілює складний шлях жінок, які виховують дітей у війні, чекають синів із фронту та захищають українську незалежність у лавах ЗСУ. Кейп прикрашений вишитими вручну жіночими іменами та уособлює меморіал, на якому викарбувано імена героїнь цієї війни. Колір вишивки — червоний і чорний — символізує любов і скорботу, ніби цитуючи пісню “Два кольори” Дмитра Павличка та Олександра Білаша.



Кардиган 91LAB

Рішення звернутися до творчості Марії Примаченко дизайнерка бренду 91LAB Альона Пікуль ухвалила одразу після звістки про руйнування російськими військами Іванківського краєзнавчого музею, в якому зберігалися роботи видатної української художниці. Химерних звірів і птахів, виконаних у яскравих кольорах, 91LAB перевели в чорно-біле зображення і створили своєрідний скетчбук одразу з кількох робіт в одній речі. Частину прибутку від продажу колекції бренд спрямовує на спорудження музею Марії Примаченко в її рідному селі Болотня на Київщині.



Вишиванка INDPOSHIV

Вишиванка INDPOSHIV, надихнута творчістю художниці Руфіни Базлової, об'єднує у собі символи сили та надії. На сорочці вишиті хрестиком символи воєнного часу: танки, БМП, люди, які виборюють свободу. Пара, що підносить руки у знаку перемоги, втілює віру в майбутнє, а серце нагадує про любов і силу, які долають навіть найтемніші часи. Перший екземпляр цієї вишиванки був створений для Президента України Володимира Зеленського і став частиною його образу на День Державного Прапора України 23 серпня 2023 року.



Прикраса TSVITE TEREN

Прикраса створена у співпраці бренду TSVITE TEREN та українського військового Олександра Будька, відомого за позивним «Терен». Під час боїв на Харківщині у травні 2022-го Олександр отримав важке поранення, втративши обидві ноги. Під час реабілітації в США він розробив перший ескіз прикраси — гілки колючого терену, виконаної з порцеляни. Підвіс уособлює стійкість, віру та непохитну любов до життя. Весь прибуток від продажу прикраси бренд передає на благодійність.



Брошка RUSLAN BAGINSKIY

Євшан-зілля — квітка українського степу,  складова українського та кримськотатарського фольклору. У художній літературі слово «євшан» стало синонімом тяжіння та любові до рідної землі, до свого коріння. За інтерпретаціями старої легенди, духмяний запах полину повертає людей на стежку, яка обов'язково приведе додому. Так само і перемога у війні відроджує надію та силу народу, який повернеться до мирного життя на рідній землі. Брошка Ruslan Baginskiy «Полин, Євшан-Зілля» створена для першої леді Олени Зеленської з нагоди відвідин коронації Чарльза ІІІ.



Підвіс GUNIA Project

Півник із Бородянки, дивом уцілілий керамічний глечик на кухонній полиці зруйнованої росіянами багатоповерхівки, став уособленням стійкості та незламності українського духу. Засновниці бренду GUNIA Project Марія Гаврилюк та Наталія Каменська присвятили цьому символу особливий проєкт. У колекції представлені сережки, підвіси та брошки у вигляді півника різних розмірів, виготовлені з позолоченого срібла. 10% з продажу колекції бренд спрямовує на відновлення школи в селі Количівка на Чернігівщині.



Сорочка Syndicate 

Ідея “Зброї масового створення” на противагу руйнуванням війни стала головним лейтмотивом дропу Syndicate. До релізу ввійшли сорочки та футболки, створені брендом у колаборації зі львівським художником Олесем Дерегою. В авторських принтах Дерега «обігрує естетику каталогізації предметів історичної та культурної цінності», проте замінює ці предмети на речі широкого вжитку, наприклад, традиційний український посуд. У бренді вважають, що ключовою задачею є ужиткова інтеграція вітчизняної культури та руйнування шарів російського імперіалізму.



Кольє BEVZA

Знакове кольє бренду “Колоски”, вперше представлене у 2019 році, отримало нове прочитання під час великої війни. У 2022 році Україна стикнулася з безпрецедентними викликами, коли російські атаки знищили величезні пшеничні поля на півдні країни. У відповідь на ці втрати BEVZA представила нову версію своєї прикраси "Обгорілі колоски". Цей спеціальний реліз слугує постійним нагадуванням про те, що навіть перед навалою труднощів дух України залишається незламним.



Сукня Nadya Dzyak

Катастрофа на Каховській ГЕС змусила Надю Дзяк звернутися до творчості художниці Поліни Райко, будинок-музей якої в Олешках зруйнувала вода. Аби розповісти через одяг про мисткиню, дизайнерка використала розписи, якими були прикрашені кімнати та стеля будинку, і створила невагому сукню з плісируванням у помаранчево-синій гамі. Cукня закривала показ бренду на London Fashion Week сезону SS24 під час одного з міжнародних сезонів Ukrainian Fashion Week.




Доглядові засоби TRIP:TYCH

Списати і знищити чи використати і створити щось важливе? Засновниця та креативна директорка бренду прикрас TRIP:TYCH Анна Гончарова обрала останнє. Так з'явилася лімітована колекція засобів догляду для тіла, яка стала уособленням реалій сьогодення. На початку повномасштабної навали, під час вимушеного переміщення, великий тираж засобів доглядової лінії постраждав, алюмінієві флакони пом’ялися. Замість утилізації цієї партії дизайнерка вирішила, що продукт може підтримати дітей, які постраждали від вимушеного переміщення. Завдяки команді TRIP:TYCH ідея була втілена в життя — і бренд реалізував проєкт-поклик допомоги дітям. Частину коштів від продажу лінії було спрямовано на відбудову дитячого садочка в с. Качали, Бородянського району.

*увесь тираж флаконів  DAMAGE BEAUTY було розпродано протягом 7 годин після релізу в 2022 році, ці екземпляри є його відтворенням.